Just Exploring





Little by little we make small things big. Step by step we move forward. Following the right path, the Eightfold path, makes me calm, steady and happy. Did you find yours? Everybody has one, just some must look deeper or look for it longer. Just explore and it will unfold naturally.

Sunday, December 16, 2007

koniec bloku


Tak prave mi zacali prazdniny... pekne som sa ulozil do mojho kresielka v obyvacke -perinka, cajik, knizka, compik a muzicka. Cele si to pekne vychutnam. Mam sice prazdnu chladnicku ale na nakupim dnes nejdem -can't be bothered, ako by povedali studenti. Je moc freshno na to aby som sa dal na taku vychadzku a vobec, na takyto chill out som sa tesil od zaciatku tyzdna. Neviem ako dlho vydrzim, ale par dni totalneho relaxu sa mi zide. Po vikende asi pojdem na malu cyklo cestu -ale najprv ho musim opravit, alebo prechadzku a platno s farbamy sa na mna tiez uz pekne usmievaju... juuuj vsetko pekne po malych dvakach a s dokonalou vsimavostou.

Pocas tyzdna som ju totozil dost casto stracal. Viem ze o praci je nuda pisat, ale ked clovek stravi 3/4 dna v skole tak sa ineho ani tak vela nedeje. Matika isla super. Mal som 28 hodin, pretoze jedna ucitelka isla na honeymoons do Himalaji a tak som mal year7, 8, 9, 10 a lower6, U6. Inac nebolo v tom vela ucenia, pretoze siedmaci a osmaci pisali velky test a tak som ich dozoroval, potom spusta opravovania a potom dve hodiny prechadzania testom. Lower six a upper six makaju na svojich past testoch... trocha vysvetlovania tam bolo ale trapas v U6 som spravil dve chyby... to uz je celkom serio matika, moja stredna a vyska su uz celkom daleko a v Bratislave som to neucil, ani tu som ich to neucil iba som prisiel na zaver termu a bum sprav snimi minulorocny exam test. Niektore veci sa podla mna u nas ani neucia, tak som si to musel nastudovat... no to je jedno, len vacsinou sa u starsich studentov respekt ziskava prehladom v danom predmete, takze chyby nie su bohvie co, aj ked samozrejme vsetci sme len ludia.
Najvacsia makacka boli y8 a y9, pretoze ti prvi su bottom set cize su z matiky uplne mimo a tym padom vyrusuju, nebavi ich to a hlavne tomu fakt nerozumeju... vela krat v spojeni s personalnymi problemami, a problemami pozornosti. Zatial co y9 su top set a ty su zase velmi dobri a tak si myslia ze si mozu aj vela dovolovat... jedno s druhym bol to celkom namahavy tyzden. Mozno aj preto ze posledne hodiny som sa snazil s nimi robit rozne akitivity ako kone a jazdci (rodinka moja pamatate si to?) a ine puzzle a hadanky a to je ovela narocnejsie na ukocirovanie pracovnej atmosfery v triede, hlavne ked k tebe nemaju taky respekt ako k anglickym ucitelom. Dnes som na y8 totolne nakrical, pretoze som nebol schopny im vysvetlit pravidla hry ktoru som si pripravil -proste ako banda opic: nepocuvali ani svojich spoluziakov. Bola to aktivita pri ktorej sme stali v kruhu v strede triedy a ja som bol v strede. Ziak na ktoreho som namieril pistolov si musel cupnut a zici po jeho lavici a pravici na seba museli vystrelit spravnu odpoved na otazku ktoru som povedal ja. Jasne ze neboli ticho, ale aby som nepocul vlastneho slova!!!! Hooops uslo mi "I am totaly pissed!!!" co detska hned zaregistrovali ako totalne inapropriate for teacher... fungovalo to chvilu... ale po chvili sa opat vratili do anarchie az to skoncilo prevratenou lavicou a to som mal uz dost! Nekrical som. Iba som ich vsetkych usadil na svoje miesta a zakazal im ceknut co len slovo. Do konca hodiny -dlhych 10 minut -nemohli nic robit a museli byt ticho ako mysi! Nikto ani necekol! Bol som fakt nahnevany a tak posledny den v skole mal 10 min. nudy. Na zaver som sa im ospravedlnil za to ze som zahresil, ale aj som si vyziadal ospravedlnenie od nich, pretoze ich spravanie tiez nebolo apropriate! Povedal som im ze su velmi narocny na zvladnutie a ze nie je fer ked ja pridem s aktivitami ktore su ine ako klasicka hodina a oni to totalne zrusia. Tiez som im vysvetlil ze od skoly nemozu ocakavat nic nerobenie... to nech ostanu doma! Vsetci pekne ako anielikovia sa ospravedlnili a pozelali mi happy christmas. Okrem tohto incidentu a trocha sklamania z tej hodiny v U6 mam inac velmi dobry pocit z celeho tyzdna. Ked ma ziaci vidia ucit tak sa voci mne spravaju inac, ako ked tam len tak sedim a pomaham inym ucitelom...

Tak to len tak na zaciatok. Ja mam teraz spustu casu a tak konecne budem mat cas vam vsetkym poriadne odpisat. Moja situacia sa celkom ustalila, ale stale sa sem tam stane ze so mnou trochu zametaju, nie je to lahke. Kolko krat si vravim ze mojemu housemastrovi poviem to alebo ono, a nakoniec je z rozhovoru len kopa zdvorilosti a "porozumenia". Moc sa to asi zmenit neda, aj ked kazda pripomienka, namietka a staznost urcite spravi svoje. Ale musi nasledovat bezchybny dokaz ze som hodny ich dovery... A priori nas podcenuju, takze je to tazke, ale kusok po kusku sa im snazim dokazovat ze mam hlavu a viem sa o veci postarat. Tym ze nie som uplne zacleneni do ucitelskeho kolektivu mi unikaju informacie o skolskych akciach -vela krat je to inac aj koli anglictine. Ked sa na staff meetingu vychrli 30 oznamov v priebehu 15tich minut tak zeregistrujem len tie co sa ma nevyhnutne tykaju a ked je to akysi "geography trip next week" tak to rychlo vysumi a prisumi to az ked pridem na hodinu a studenti nikde! Stalo sa mi to po prichode z Londyna co som bol dost nevyspaty a kebyze o tom viem tak spim o hodinu dlhsie!!!

Tak mili a drahi to by bolo vsetko. Ak mate osobnejsie, alebo konkretnejsie otazky neotalajte a napsite mi mail...

1 comment:

Anonymous said...

No ze napiste na mail.. JA NEMAM TVOJ MAIL!!! prosim napis na majkaaa@gmail.com


maria