Just Exploring





Little by little we make small things big. Step by step we move forward. Following the right path, the Eightfold path, makes me calm, steady and happy. Did you find yours? Everybody has one, just some must look deeper or look for it longer. Just explore and it will unfold naturally.

Thursday, December 20, 2007

cyklo vylet a samota

Ako som uz spominal mam tyzden volna a skoro uplnej samoty, kym nepride cela moja rodina, a tak si to dokonale vychutnavam. Pekne po malych davkach si vyplnam dni aktivitami ktore ma naozaj bavia. Nechcem si to pokazit prilisnym planovanim a nahlenim sa a zaroven chcem mat klud a pohodu a tak vsetko pekne pomaly. Jedna-dve hlavne aktivitky za den a zbytok pekne relax, studium anglictiny a vypisovanie mailov.
Prve dni som vyslovene relaxoval a maloval, teraz nastal cas na trocha aktivnejsie travenie casu. Dnes rano som sa vybral na cyklo turu. Spomenul som to pre Gyulom a tak sa pridal ku mne. Isli sme do Riponu co je 12 mil. Neviem preco -zijem s milami uz treti rok a stale mam tu tendenciu ich podcenovat. Myslel som si ze to bude uplny veget, ale predsa len nie je najteplejsie a po chvilke som si vsimol ze tie mile ubiehaju akosi pomalsie. Na zaver som si vdaka slastnemu pocitu v nohach uvedomil ze som spravil viac ako 40 km, co je pre netrenovany zadok vcelku dost. Zbytok dna som stravil v pohodli mojho kresielka s sprtil som stovky anglickych slovickach ktore sa vyskytuju iba v knihach -boze kolko toho neviem!
No a viete co som si prave vsimol, resp. uvedomil? Ak ste zili niekde v zahranici tak ste si mozno uvedomili ze ste vela krat akysi smutny a ze vam chybaju priatelia. Mozno to vyznie divne, ale myslel som si ze nemam problem byt sam -uz viac krat som takto fungoval -aj v zahranici, aj doma... aj dlhsiu dobu, aj kratkodobo... a vacsinou to nebol problem. Ale tu som bol akysi nesvoj a zoparkrat som mal taku light depku. Avsak akonahle zacali prazdniny -cize som sam "este viac" tak som v pohode. Problem nie je skola, to by som asi musel zmenit zamestnanie... problemom su ludia okolo mna... Posledne dva roky som mal okolo seba tych najlepsich kamaratov a ludi s ktorymi si naozaj rozumiem a s ktorymi pravdepodobne zostatanem v kontakte este velmi dlho. Tu som prisiel do komunity ludi, ktori my toho vela nehovoria. Vsimol som si to hned na zaciatku a tak som si isiel svojou vlastnou cestou... ale aj tak som sa sem-tam citil sam. Akonahle vsak vsetci ludia, s ktorymi som tu v kontakte, odisli tak som ovela pozitivnejsii. Nechcem nikoho obvinovat ani sa vyhovarat. Ale Pokial musim kazdy den riesit problemy s inymi ludmi, pocuvat staznosti inych ludi, sledovat spravanie inych ludi tak ma to ovplyvnuje. Pokial musim zit v tomto mierne nehostinom prostredi, kde som cudzinec tak musim byt silnejsi -aky som teraz evidentne nestaci. Od zaciatku prazdnin som skoro uplne sam a je to super -idem si vlastnou cestou, organizujem si den ako chcem, nemusim pocuvat anglickych pubertakov a prisposobovat sa ucitelom, pripadne housemastrom. Prekvapilo ma to trocha pretoze v amerike som bol tiez sam -nesam. Vzdy boli okolo mna ludia, a viac krat sa stalo ze my nie uplne vyhovovali. Sem tam ma to hodilo do takej melancholickej nalady, ale zvladol som to. A hlavne som si myslel ze som sa naucil ako to zvladat. Asi nie uplne. Je mi jasne ze nemozem zit sam a ze vzdy budu okolo mna ludia -teda hlavne pokial budem pracovat a pohybovat sa v spolocnosti. Takze cesta samoty daleko nevedie -aspon zatial nie. Len teda preco ma ludia tolko ovplyvnuju. Teraz sa vyslovene tesim z kazdej minuty a este som sa ani chvilku nenudil. Prave naopak -zajtra pride moja sestra a v sobotu David (dalsi ucitel z HMC programu) s priatelkov a tak mam uz len neceli den pre seba sameho. Dufam ze do januara pridem nato ako sa nenechat ovplyvnovat ludmi okolo seba a byt v pohode zo svetom okolo mna ako aj zo sebou. Caka ma este pol roka v tomto viac menej statickom prostredi a vonkajsok moc nezmenim, tak musim zmenit vnutro, cize seba... a uzivat si skolsky rok tak isto ako prazdniny!
A samozrejme ide aj o to ze druhy ludia su aj velmi prospesny -okrem toho ze nam nastavuju neocenitelne zrkadlo, tak nam aj umoznuju milovat a pracovat s laskou...

(ak nahodou nieco z tohto posobi fasisticky, tak to len preto ze som nevedel najst lepsie slova...)

No comments: