Just Exploring





Little by little we make small things big. Step by step we move forward. Following the right path, the Eightfold path, makes me calm, steady and happy. Did you find yours? Everybody has one, just some must look deeper or look for it longer. Just explore and it will unfold naturally.

Sunday, December 16, 2007

Boars Head Feast


Ako vsetci viete toto je internatna skola a tak sa tu raz za cas deju aktivity, ktore na dennych skolach nemaju priestor. Jednou s nich je slavnostny vecer, zaver prveho bloku a privitanie vianoc: Boars Head Feast.
Rozpravalo sa tu o tejto hostine uz od zaciatku roka, ale moc som nevedel ze co to bude, okrem toho ze je to jedina noc ked si ziaci mozu robit srandu z ucitelov (teda oficialne). Slavnostna vecera s maskarnymi prvkami vyznela ako totalne sialenstvo. Vsetci piskali a saleli. Tiez som sa nechal trochu uniest a s mini vodnymi pistolimi sme sa strielali zo studentami. Potom honosna hlava prasata presla halou a mohli sme zacat jest. Prekvapivo jedla nebolo az tak vela a nebolo ani take dobre. Suche meso aj zemiaky, riesia to polievanim tzv. Gravy sauce, ktora tomu doda stavu, ale nechuti bohvie ako... klasicke anglicke jedlo: bez chuti. Potom presiel halou zapaleny puding a na stoloch sme mali traditional christmas puding.

Po celom tomto karnevalovom blaznovstve sme sa presunuli do skolskej haly a zacalo sa divadlo. Kazdy inernatny dom si pripravil vlastne predstavenie. Mame tu Lancaster house, kde su junior a senior chlapci do roku 9. Potom Brigs house a Mallinson house, kde su chalani od year 10 az do upper 6 a jeden dievcensky barak- Norfolk. Predstavenie mali aj skolsky red ties, co je najvacsia pozicia studentov v skole a na zaver sme boli mi ucitelia.
Poviem vam teda ze ziaci sa stym moc neparali. Vzdy sa zamerali na urcitu vlastnost daneho ucitela, bud typicke tyki, slova alebo gestikulaciu a totalne to zvelicili. Niekedy az prehnane a na hranici drzosti. Pravda je vsak ta ze som sa nasmial do sytosti. Vacsina udalosti bola pravdiva a mnohy ucitelia naozaj maju divne az uchylne sposobi spravania... vyslovene si to ziada sparodovanie. Zopar udalosti bolo vymyslenych, ale studenti opat dokazali ze ich pozornemu oku neunikne ziadna chybicka, alebo preslap a tu to pekne vsetko vyslo na svetlo! Niektori ucitelia boli v kazdom sketchy (predstaveni) ako napriklad moj housemaster, ktory je vyslovene preslaveny svojim "hi, are you OK? Ok, ok catch up with you later" alebo "thank you indeed!" a typickym vzticenym palcom.

Gyula bol tiez v troch predstaveniach. V dvoch ako plavec (minuly rok o sebe tvrdil ze je dobry plavec a na pretekoch plaval stylom prsia..., tento rok boli opat preteky -vsetci si zneho robili srandu a taktiez zistovali moje plavecke schopnosti. Ja som vzdy len tak neutralne odpovedal ze plavat viem, a ze nie som najhorsi... ked prisli preteky tak som ich suverejne vyhral a tak nikto nechapal. Nebolo to tazke a ja naozaj nie som bohvie aky borec iba ze rad plavem a tak sem tam skocim na bazen a v lete som na jazerach...) a v tretej hre bol samozrejme Boratom. Dost typicka reakcia studentov na nas vychodoeurpanou je ci sme z Kazachstanu, alebo klasicke poznamky ako "great success" ci "jak se mas?" (hlasky s filmu Borat, pre nezasvetenych). Nie je to bohvie co, ale uz som si na to zvykol. Gyula bol po predstaveni urazeny, ale ked sa na druhy den prisli baby ospravedlnit tak to poprel... Dobre bolo ze si robili srandu aj zo spoluziakov.

Ja som nebol ani v jednom predstaveni a iba baby ma raz spomenuli ako plaveckeho trenera Gyulu... Moze to znamenat dve veci: bud som pre nich nudny a nezaujimavy, alebo ma proste necheli zosmiesnit, pripadne nevedeli ako. Vsetci ucitelia mi hovorili ze fakt mozem byt rad, a ze to ze tam nie som je pozivitivne...

No comments: