Just Exploring





Little by little we make small things big. Step by step we move forward. Following the right path, the Eightfold path, makes me calm, steady and happy. Did you find yours? Everybody has one, just some must look deeper or look for it longer. Just explore and it will unfold naturally.

Tuesday, September 11, 2007

Accomodation and the rest


Tak zakladne veci ohladne mojho rocneho pobytu su vybavene a ja som ako tak zabehnuty do skolskej rutiny. Takze sa mozem vrhnut aj na veci ako je tento blog. Este som nepisal o byvani, ze ano?


Kym nebudem mat hotovy dom na Kontrcinej Lucke, tak toto tu bude urcite najluxusnejsie byvanie–jednoznacne to je najvacsi veget aky som kedy mal. V amerike som sa mal super -skoro vzdy som mal izbu sam pre seba, tu vsak mam mali, ale zato trojizbovy bytik. Je sucastou boarding house Mallinson. Rozlozenie izieb je jednoduche: kuchyna, obyvacka, spalna + satnik a kupelka. Najvacsi luxus vsak je ze neplatim najom a zakladna vybava je sucastou bytu. V amerike som platil celkom seriozne najomne plus som si musel kupovat skoro vsetko okrem pracky… Tu mam aj pracku, aj susicku aj zehlicku -vsetko pekne dolu v suterene. K vybave domu patria aj pocitace, spolocenska miestnost a studovna. Nezaostavaju ani nastroje na mrhanie casu ako stolny futbal, tenis ci play station. Jedine co mi asi vadi je ze mam telku v obyvacke co znamena ze niekedy do nej cumim -zatial mam vyhovorku: listening to proper english.


Vynahradza to sportova hala, ktora je sucastou skolskeho arealu. Su vnej dve telocvicne a bazen. Tento weekend bol uplny zabijak. Hrali sme bagminton, basketbal, volejbal a samozrejme som bol aj plavat. Svalovku mam hlavne na svaloch, ktore su okolo pistal na nohach zbytok sa da zvladnut. Neviem ci som tam niekedy vobec svalovku mal?! Takze chodza je celkom "radost". Na zaciatok to bolo dost z hurta. Zatial nemame skoro ziadne povinnosti a v podstate sa tu ine ako sport ani robit neda. Co som este nevychytal je stena na lezenie. Na vsetko tu maju predpisi a pravidla a tak na stene sa moze liezt iba s autorizovanou osobou (su dve na skole) a nemoze sa tam liezt pokiel je v hale iny program (basket, futbal...) co vlastne znamena ze stena zapada prachom. Nevadi skusim omrknut skaly v okoli.


Uplny vrchol celeho tohto blahobytu je ze mam v skole tri krat denne jedlo, takze vpodstate nemam kde minat prachy. Najblisie az ked pride zima a budem si musiet kupit teple veci, plus po mesiaci, dvoch by som si asi mal kupit aj nove sako a nohavice, pretoze zatial chodim stale v tom istom. Vyzera to fakt super, aj co sa finnancii tyka aj vsetkeho ostatneho. Dom v Kotrcinej sa v podstate uz stavia!


4 comments:

Anonymous said...

no podla toho co vsetko pises, ze tam mas, je to asi dost zabava pre teba. sa vysantis aspon ked este nie je tolko povinnosti. je super, ze sa mas tak dobre. nam je vlastne tiez fajn a zda sa, ze uz aj vsetci chapu, ze team nebudeme tak mame relativne pokoj. trochu teror pre novych ucitelov, ale inak ok. uz sa aspon nezabijame medzi sebou, vies ako to byvalo...ak mas chut vediet viac, kludne napis. zatial sa tam teda bav=) TINA

Anonymous said...

ahoj, janko, tak si to tam uzivaj a uc (sa), lebo taky komfort ti este asi dlho ziadna slovenska skola neposkytne :-)... jk

Anonymous said...

ahoj bratku.. tak konecne mas sukromie a pohodlie domova:-) blogy citam s radostou, pis dalej nech viem vsetko:-) ked chces tak mi mozes aj nejakeho mejla poslat... mas moj mail?

Slavka Vanova a Misko Stanak said...

Zdravim,
parada ze to tak pohodovo cele vychadza! akurat zasnem nad tym tvojim napadom s domov, Panu Bohu za chrbtom. Vyborny napad...ale tam asi nenajdes dve telocvicne a bazen:}