Just Exploring





Little by little we make small things big. Step by step we move forward. Following the right path, the Eightfold path, makes me calm, steady and happy. Did you find yours? Everybody has one, just some must look deeper or look for it longer. Just explore and it will unfold naturally.

Monday, November 26, 2007

London calling



Takze tentokrat iba v slovencine pretoze sa ide ohovarat..., ale nie, proste len citatelia, o ktorych viem, tvoria dve skupiny: ty co citaju iba slovenske prispevky a ty co citaju iba anglicke prispevky, no a su aj taky ktori rozumeju obom jazykom, ale pravdepodobne si radsej precitaju tu slovensku verziu a tento clanok je len pre nich.

Nas squeeze team exploration pekne pokracuje a rozrasta sa. Tento vikend sa k jadru Katalin a Ja pridala nasa verna Martina a traja novacikovia: Guyla, David a Balint - celkom srandovna trojka, uz len tie mena zneju ako nejaka vtipna kreslena rozpravka... Vsetci traja su madarskej narodnosti zatial co prvi traja spomenuti su v podstate Ceskoslovaci, tak sme vytvorili nepisane dve skupinky. Nic v zlom, ale nasa skoro nadavka "ty si ale madar!" ma svoje opodstatnenie. Chlapci boli totiz trochu spomaleni a akoby z ineho sveta. Gyula sa zo vsetkeho tesi a vsetko pozoruje ako maly chlapec, David je naopak velky, rozumny, ale aj tvrdohlavy a netrpezlivy, zatial co Balint vyznel kludne a spokojne -neviem vsak ci to nebolo len preto ze si nebol isty svojou anglictinou.

S Guylom som cestoval v piatok hned po skole do Londyna. Tu v Harrogate si z neho skoro kazdy robi srandu a Sebastianovi a Nelly vyslovene lezie na nervy. Dost dobre som sa snim porozprval a snazil som sa mu trocha vysvetlit ze to jeho detinske spravanie spojene s poucovanim druhych moze naozaj ludi iritovat. Je vsak pravda ze to mysli dobre. Mna osobne to iba pobavuje a chalaniska mam celkom rad, len teda nema to tu lahke -cely jeho zjav akoby ziadal poznamky a nerespektovanie.

Dorazili sme neskoro v noci na Victoria station a vdaka detailnym instrukciam od Martini sme nasli jej skolu a intrak bez problemov. Vecer sme sa chvilku porozpravali a isli sme spat... pri lihani do postele sa ma Guyla spytal ci mi vadi chrapanie? Ja ze brutalne! A tak sa chalanisko bez slova zdvihol, zobral si madrac a spal v chodbicke... velmi mile gesto. Doteraz som vzdy trpel, alebo to riesil stuplami do usi, ktore som si vsak tentokrat zabudol.

Sobota bola celkom nabita. Najprv k nam dorazili Katalin so zbytkom a vidali sme sa na japosnku turistiku. Ked uz mam tu kameru tak by som ju mal aj vyuzit, nie? Ale co London je starodavne a historicke mesto, tak to stalo za to! Len ti ludia! Ako mravce, fuj... Londyn sa sice nepodoba na Chicago, ale svojou preludnenostou a velkostou som si pospominal na moj zivot vo velkomeste. Plus stretol som sa s Gonzalesom -ceskym kamosom z Chicaga a tak bolo na co spominat. Chalanisko je v anglicku par mesiacov, a tesne pred vikendom sa mi ozval ze je tu a ze ide do Londyna, ja ze tiez a tak sme si vymenili telefonne cisla... moc sa nezmenil: klasika ploskacka vo vacku a pobehovanie po meste. Domov soferoval 150 mil a to ze pil ho samozrejme vobec nevzrusovalo.

Na veceru sme skocili do China town, co zacina byt pomali moja klasika. V zahranici vacsinou jem zahranicne jedla... china, india, mexico... Na vecer sme planovali ist do baru, alebo na disku, ale nakoniec sme skoncili u Davida kde sme hrali konverzacno-herecke hry. Konecne banda ludi ktora sa vie zabavat aj bez alkoholu -aj ked mozne len preto ze sa nam ziaden nepodarilo kupit, pretoze vsetko bolo zavrete.

Nedela bola totalne spomalena, pretoze sme isli spat o 4tej rano a tak sme stavali o 10tej niektori na obed! S Martinou sme vytvorili akusi ceskoslovensku opoziciu a dost kruto sme sa zabavali na margo madarov -fakt som si nemohol pomoct, su to super chalani, ale niektore ich reakcie proste ziadaju komentar. Celkovo som si s Marinou dost dobre rozumel, co mi padlo ako balzam na dusu v tomto cudzom a velakrat nehostinnom prostredi... a hlavne prostredi samich chalanov, aspon teda co sa intraku tyka. Napisal by som aj viac, ale kedze si to bude asi aj ona citat, tak sa zdrzim komentara.
Z bytu sme sa vytrepali az po obede a tak to babi vzdali a nechali nas na pospas velkomestu. Nic to v Londyne sme sa stretli s Davidovou znamou Zitou (tiez madarka) a ona zavolala svoju kamosku,... fuha-neviem-ako-sa-volala... tato bola pre zmenu francuzka. Dievcatka boli pekne co len malina, ale aj patricne afektovane a tak som sa len prechadzal a pozoroval. Gyula bol v siedmom nebi. Uz som sa nedokazal, resp. nechcel preorientovat na ich hladinu. S Katalin a Martinou si rozumieme akosi bez slov, a tu to bolo len o slovach, celkovo dost zbytocnych slovach a tak som ich trochu posetril.
Zato na spiatocnej ceste som opat hodil hlboke debaty s Gyulom a chalanisko nie je vobec taky hlupi ako vyzera! Len ked ludia okolo sa vacsinou zujimaju iba o to ako ten druhy vyzera... Napr. hovoril ze pocity su hlboko za vedomim a ze je mozno az nemozne ich ovladat. Nuz nebit meditacie tak mu dam aj za pravdu...

No comments: