Just Exploring





Little by little we make small things big. Step by step we move forward. Following the right path, the Eightfold path, makes me calm, steady and happy. Did you find yours? Everybody has one, just some must look deeper or look for it longer. Just explore and it will unfold naturally.

Sunday, June 15, 2008

Cyklo vikend


Mam pred sebou posledne 4 vikendy v Anglicku, je uz konecne ake take pocko, aj ked o lete sa mi len sniva, mam za sebou hard core skusku z anglictiny (vysledky az v auguste...) a v skole nemam uz skoro ziadne povinnosti... takze je jasne, ze nebudem len tak kvasit na byte a nieco podniknem. Prvy vikend som si zorganizoval tak aby som sa na nikoho nemusel spoliehat. A to myslim fakt na nikoho ani na rusnovodica, alebo vodica autobusu... iba vlastne sily. Na to je bicykel ako stavany. Ked uz planujeme tu velku cestu na buduci rok, tak by som mal najazdit aj nejake tie kilometre...

V piatok som povybavoval mapy, kolega ktory sa o tom dozvedel mi ponukol svoj bivak -co som samozrejme s radostou prijal, pretoze nemam stan a predpoved je uprsana... idem na lahko -teda az na 2 kilovy spacak, ale neberem varic ani jedlo. Dva dni stravovania vo fastfoodoch ma nezabiju.


Vyrazam v sobotu po vydatnych skolskych ranajkach. Vyzera to ze som syn stasteny pretoze svieti slniecko a je nadherne. Prve mile ubiehaju jedna radost. Minam Almscliff Crag, celkom znama lezecka skala. Povodne som si chcel trocha zalozit, ale necham si na to nejaky iny volny den. Je to kusok za Harrogate takze sa sem mozem vybrat hocikedy -teraz by bolo dost odveci brat lezecky... Jazdim po uzuckych, murikmi alebo zivim plotom obohnanych cestickach. Anglicka specialita -auta maju problem ma obist, takze ked sa stretnu dve iduce oproti sebe tak jeden musi zacuvat az kym nepridu na sirsie miesto. Pravda je vsak, ze su nadherne, malebne a velmi anglicke. Kopce su celkom vycerpavajuce, ale stupania sa striedaju s klesaniami takze je to vyrovnane.

Obedujem -co ine ako fish and chips -pri riecke v Ilkley. Zacina mrholit, ale kym som dojedol tak prestalo. Opat smer severo zapad. Uvedomujem si ako je cela cesta poznacena mojim odchodom -na vsetko sa pozeram ako keby naposledy -velmi prijemny, vsimavy a intenzivny sposob nazerania sa na svet. Nebolo by odveci sa tak pozerat vzdy! Vychutnavam si kazde steblo travy -a tych je tu veru neurekom. Zacina prsat, tak pod stromom nahadzujem bundu a nohavice. Aj tie kvapky ma bavia a to mam premokavu bundu... ale vsak co uschnem. Ha a neuplinulo ani 15 min. a dazd tak ako prisiel aj odisiel -a zmyl ten hrozny pel. Nemozem si pomoct, ale alergia je fakt svina. Kycham a soplim ako sialeny...



Po ceste som si mrkol Bolton Abbey -zevraj jedna s najkrajsich monasterii v anglicku. Dalej minam malebne dedinky ako Burnsall, alebo Appletreewick -uz len z toho nazvu vam musi byt jasne ze je to krasne miesto.




Ani neviem ako a uz su tu tabule na Grassington a ze iba 4 mile. Hmm... to mi teda ten cas ubehol. Este nie je ani 5 hodin... nuz ale vsak to je 7 hod. slapania... V Grassingtone si davam teplu polievocku a slnim sa na vydlazdenom namesti. Predsa len som celkom unaveny. Schadzam k rieke. Vedie tadial miestna foot path. Miesto na stanovanie ako zo sprievodcu -az na to ze ten stan nemam. Je pomerne skoro. Sedim pri rieke a som omraceny kludom tohto miesta. Cumim na tecucu vodu, kamene, stromy... dokonaly relax. Vydrzal som tu len tak sediet a nic nerobit 2 hodiny. Potom som omrkol lokality a nasiel som super flek. Kusok od vody, ale za murikom -predsa len je to znacena cesta, tak naco provokovat. Zalaham, este nie je ani devat, ale citim ze som prijemne unaveny.

Noc je chladna, rano sa zobudzam a vsetko je zamrznute: a to je stred juna! Ranna hygiena v rieke, ranajky a vyrazam uz pred siedmov. Naspat idem severnou cestou. Fuha ale co to? Akonahle sadam na bicykel zistujem ze na zadku mam asi brutalne modriny a nohy mam stvrdnute ako kamen. Vcera mi to az tak neprislo! Normalne mam pocit, ze to naspat ani nespravim. A este k tomu same kopce. Po hodinke som to ako tak rozchodil, ale do niektorych strmakov proste tlacim bike. Rano je celkom sviezo a tak sa moc nezastavujem. Neprsi to je super, ale je kosa, pri niektorych rychlo zjazdoch mi zamrza usmev na tvari.... Slapem slapem a zrazu opat -tabula ktoru som vobec necakal. Ze Harrogate 12 miles. Ha a to je este len 10 rano! No nic aspon stihnem skolsky brunch. Krajna je tu pekna, ale od prejdenia hranic Yorkshire Dales o dost monotonnejsia -nestazujem sa, aspon tu nie su brutalne 16% stupania -co tam potom ze za nimi nasleduje samozjazd ked cestou hore skoro dusu vyplujem.

Ale spravil som to. Na cestu na vychod sa tesim stale rovnako -ale predsa len mam realistickejsie predstavy -jedno z predsavzati: hlavne si musim zohnat poriadne cyklo gate s dvojitimi vypchavkami, pretoze mi inac zhori cela prdel!

1 comment:

pumpkin said...

tymto rozpravanim si zapichol kulcik do auta a potocil. alebo zeby uz rovno nastartoval moje cyklo vylety?! s mamou si kupujeme bycikel, nosic a brasne a ked to bude v garazi, tak asi nevaham.
no co uz bratre si mi velkym vzorom:-)